روزهای من
روزهای من

روزهای من

محرم

باز داره محرم میاد و من اصلا و ابدا حال و حوصله اش رو ندارمخدا رو شکر تلویزیون ایران رو که تماشا نمی کنم و برای همین راحتم ولی با سروصداهای خیابون و مردم تو کوچه و برزن چی کار کنم؟ امسال حس می کنم هر نوع صدای نوحه و مرثیه خونی سوهانیه که به روح من کشیده میشه... تحمل دیدن هیچ چیز رنگ مشکی را ندارم... حتی موهای خودم رو هم مش کردم که دیگه رنگ موهام مشکی نباشه... حالا چه جوری می خوام تا ده دوازده روز تحمل کنم اینهمه عزاداری رو خدا می دونه. دوستان فکر نمی کنم لازم به ذکر باشه که من مخلص امام حسین و ائمه اطهارم هستم ولی فکر می کنم بی دلیله عزاداری برای اون بزرگانی که گریه و رنگ سیاه رو مکروه اعلام کردند... من فکر می کنم این توهینه به مردان خدایی که تو راه خدا شهید شدند... گریه برای چی؟ مگه نه اینکه شهدا پیش خدا از احترام بالایی برخوردارند و بعد از فوتشون مستقیم وارد بهشت می شوند پس دیگه گریه چرا؟! اصلا مگه بارها و بارها نمی گیم همه از خداییم و به سوی او بر میگردیم؟ بازم دیگه گریه چرا؟! شما کدوم مرد خدایی رو سراغ دارید که از رفتن پیش محبوب ناراحت و ناراضی باشه و با چشمای گریون منتظر ملک الموت باشه؟ هاین؟ همین تضادها و خرافاته که منو ناراحت و بی تحمل می کنه! گریه و زاری برای امام حسین دکانیه که یه عده خوب نونی ازش درمیارند... امیدوارم خدا خودش کمک کنه تا بگذره این چند وقته چون واقعا روحم دیگه نمی کشه اینهمه سیاهی و عزاداری رو

نظرات 15 + ارسال نظر
هاشور شنبه 13 آذر 1389 ساعت 02:31 ب.ظ http://hhashoor.blogfa.com

مریم منم همین اعتقاد رو دارم.به خدا با اون وضع فجیع یه عالمه آدم قربانی نشدن و بچه های شیر خوار رو تیکه تیکه نکردن که ما به مظلومیتشون گریه کنیم.علی شهید نشد که وقتی از رو زمین وسایل بر میداریم بگیم یا علی یا آب میخوریم بگیم یا حسین.
همه اینا این مسیر رو رفتن که دنیا بدونه آزاد بودن و آزاده بودن به قیمت مرگ هم ارزش داره.همه اینها اتفاق افتاده تا ما ازشون خوب بودن رو یاد بگیریم.چرا کسی یاد نگرفت وقتی چیزی رو تصمیم میگیریم اول خودمون و خانواده مون رو باهاش محک بزنیم و مثل حسین باشیم.چرا همش گیر دادیم به لب و لوچه عباس و کسی نیست بگه به خاطر دوستی و وفا تیکه و پاره شد و یاد بگیریم ازش که تو سخت ترین شرایط هم باید پشت و پناه همدیگه باشیم.
مریم من همه اینها رو میدونم ولی یک سال محرم جایی بودم که هیچ کسی نمیدونست محرم چیه حسین کیه عزاداری یعنی چی.برای من که از صدای عزاداری و راه بندون تا نصف شب بیزار بودم به قدری این سکوت زجر آور و دلتنگ کننده بود که هر شب نیم ساعت زنگ میزدم به خونه و میگفتم برید یه جایی که صدای طبل میاد.

مینا شنبه 13 آذر 1389 ساعت 03:19 ب.ظ

بهاری من دیگه دارم قاط میزنم. سه بار نوشتم تو وبلاگم ولی پریده. الان مطالب تو رو نصفه تونستم بخونم.

الی شنبه 13 آذر 1389 ساعت 07:45 ب.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

اونم نه یه روز و دو روز ده الی بیست روز و تازه اون هم قبل از کشتار امام حسین و اهل و عیالش !

fafa یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 08:46 ق.ظ http://www.longliveahmad.blogfa.com

کاش به جای عزاداری های اینچنینی و افراط و تفریطا یه کمی به واقعه عاشورا فکر کنیم

نازلی یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 08:49 ق.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

سلام عزیز دلم
عیبی نداره این نیز بگذرد. حرص بیخودی نخور سرت رو یه جوری گرم کن آدم اگه بتونه بره مسافرت خارج خیلی خوبه.

آسمون(مشی) یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 09:33 ق.ظ http://mashi.blogsky.com

منم مغز این نوحه سراییهای تلویزیونو و سیاهپوشی رو ندارم دوستم!
اما خداییش از همون اول عاشق دسته و نذری بودم!
برای بعضیا که این دسته های عزاداری ،خودنماییه...انگار اومدن کارناوال!

ترانه یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 10:47 ق.ظ

سلام بهاره جون.

خوبی ؟

حالا سخت نگیر. سنت هامون اینا رو تایید میکنن، ما هم باید کنار بیایم باهاشون.

مینا یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 10:50 ق.ظ

بهاری بدجور باهات موافقم. هنوز فلسفه عزاداری 10 روز قبل از شهادت رو نمیفهمم. نوحه های ریتمیک در وصف چشمای حضرت عباس!!!
اصل رو گم کردیم.

بلوط یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 11:03 ق.ظ http://balooot.bloghaa.com/

ولی من عاشق عزاداری برای امام حسینم و از این نظر باهات مخالفم دوستم.
برای من عزاداری امام حسین مثل تصفیه روح میمونه و عزاداری در این ایام باعث میشه به یاد آن حضرت و یارانش بیفتم.
من عزاداری و اشک ریختن برای امام حسین (ع) رو دوست دارم....و خدا رو شکر میکنم که حداقل همین چند روز رو گذاشته تا به واسطه عزاداری ها یاد ایشون بیفتم...

فرداد یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 01:45 ب.ظ http://ghabe7.blogsky.com

سلام به فصل شادی و نشاط که اسمش بهاره...
به نظر منم با این اعمال نمیشه همه ارادت رو به این بزرگان ابراز کرد...در عمل یه جور دیگه فکر میکنیم....و فقط به عزاداری های من در آوردی بسنده میکنیم و فکر میکنیم حق مطلب رو ادا کردیم....
در صورتی که واقعیت خیلی عمیق تر و غمناک تر از این حرفاست...واقعه کربلا و مظلومین تاریخ .....در خود تاریخ هم مظلومه.این گریه ها و این اعمال رو بیشتر اشخاص برای خودشان انجام میدن تابرای امام حسین(ع)...
برقرار باشی

سارا...خونه هربونی ها... یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 01:57 ب.ظ

منم باهات خیلی موافقم...

ممول یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 02:23 ب.ظ

آخ گفتی منم بساطشون روسر کوچه می بینم هر روز صبح که دارن هیات علم می کنن و از حالا عزا گرفتم که چطور بخوابم تو اون سر و صدا

بلوط یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 03:40 ب.ظ

البته من نمی دونم اونجا چطور عزاداری میگیرن..ولی منم سرو صداهای توی کوچه و خیابون رو که به این بهونه هست و بیشتر به ریا شبیهه تا عزاداری واقعی قبول ندارم. تلویزیون رو هم که حرفشو نزن! مخصوصا باصدای اون عربده کشه که تلویزون خیلی بهش علاقه منده! نمی دونم کجاش به عزاداری برای امام حسین شباهت داره. . ولی عزاداری های درست با روضه ها و نوحه های مفهمومی (نه کوچه بازاری) رو دوست دارم

بانو دوشنبه 15 آذر 1389 ساعت 05:23 ب.ظ

بهاره جان ... دوست خوبم.. گریه نه به خاطر شهادت این عزیران باشه .. بلکه به خاطر مظلومیتی که این عزیزان داشتن... به خاطر جور و ظلم هایی که به ائمه شد ...

بی سرزمین تر از باد پنج‌شنبه 18 آذر 1389 ساعت 12:34 ق.ظ http://sdaeidi.persianblog.ir

سلام
والله منم مخلص امام حسین و بقیه ی اماها هستم اما یه مطلبی هست:
یه اصل علمی وجود داره به اسم اصل شایعه.به این صورت که میان درصد نفوذ شایعه رو توی یه مجموعه ای اندازه می گیرن.به این صورت که به یه نفر یه مطلبی رو می گن و بهش میگن که به نفر بعد بگه.همین طور ۴-۵ دست این نفرات عوض میشن تا به آخری برسه.بعد از آخری می پرن که چی شنیدی؟معمولا؛ از نفر پنجم به بعد ۸۰-۹۰٪ اختلاف هیت بین اصل موضوع و اونی که طرف میگه.حالا در نظر بگیر که هزار وخورده ای سال پیش ایشون شهید شدن.اولا؛ اولین تاریخ مستدل رو که طبری نوشت(و الان عمرا؛ بتونی اصلش رو گیر بیاری) چند صد سال بعد بود.دیگه خودت حدس بزن که طرف از کجا حرفهای خصوصی اون بندگان خدا رو هم می دونه؟
در تعجبم از مردمی که خود گرفتار ظلم هستند و بر مظلومیت حسین گریه می کنند. دکتر شریعتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد